Limenvihreä samba-asu, lehtiteemalla

Tämän asun suunnittelun ja työstämisen olen aloittanut vuoden 2015 loppupuolella. Sain sen valmiiksi 4.2.2016. Käytin tähän asuun paljon tarvikkeita vanhasta asusta sekä tilasin myös paljon uusia. 

Valitsin tähän asuun saman teeman, mikä oli vanhassakin asussa. Halusin siihen lisää väriä ja tehosteita muuttamalla pohjaväriksi limenvihreän sekä lisäämällä väriläiskiä tummansinisellä. 

Tähän asuun kuuluu päähine, olkakoristeet, yläosa, kaulakoru, mikrosortsit, vyö, ranne- ja jalkakoristeet. Päähineessä ja olkakoristeissa on käytetty kukonsulkia; kahta eri vihreän sävyä sekä lisäksi sinistä. 

Tässä ovat suunnitelmani sambapäähineen rungolle sekä olkakoristeille. Tällaiset on hyvä tehdä, että hitsatessa tietää, mikä osa tulee mihinkin kohdalle. 





















Tässä alla onkin kuvia valmiista rungoista. Päähineen runko 




















ja olkakoristeiden runko. 




















Tässä onkin sitten päähineen koristelut aloitettu jo. Koristeluun olen käyttänyt akryylinappeja ja strassinauhaa. Strassinauha on kätevä leikata sivuleikkureilla ja kiinnittää kuumaliimalla. Olen vielä harsinut sen kiinni siimalla, että lopputulos olisi siisti ja kestävä. 





























Tässä olen mallannut sulkaosaa päähineeseen. Sulkaosan sulat on kiinnitetty 10 cm:ä halkaisijaltaa olevaan massapalloon. 





























Tässä kuvassa koristelut on saatu tehtyä aika valmiiksi . 



























Tässä kuvassa olen aloittanut tekemään kaulakorua. Olen liimannut ohueen vihreään huopaan akryylinappeja, jotka olen kehystänyt strassinauhalla. 




Tässä olen hahmotellut kokonaiskuvaa asusta vielä keskeneräisenä. 







































Tässä on kuva rannekoristeista. Myös niissä toistuu lehtiteema. 












Vieressä on kuva jalkakoristeista. Ne tulevat kiinni kuminauhoilla jalkojen takaa. Kuminauhat kiinnitetään hakasilla. 









Tässä kuva on kantajansa päällä. 





Kiitos lukijoille ja ihanaa loppukesää :) 





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Riikinkukko samba-asu